Sziasztok!
A hamarosan kezdődő vizsgaidőszakra
koncentrálva úgy gondoltuk, hogy nem maradhat el egy kávés termékteszt. A héten
a Lidl, Spar, Tesco és Penny Market
jegeskávéit teszteltük két Marketingkutatás óra között.
A Tesco, Lidl, Spar és Penny jegeskávéi.
Kattints a képre!
Szokásos szempontok mellett, most egy újdonság
figyelhető meg, ugyanis az összetevők közül kiemeltünk 4-et, azaz a kávé/tej/zsír/koffeintartalom szempontokat.
A termékek értékelése az alábbi szempontok alapján:
Kattints a képre!
Íz szempontjából megoszlott a csapat véleménye.
Az első két befutó a Lidl és a Spar
kávéja. Ami furcsa, hogy egy Spar-os tejszínt is tartalmazó latte-ról azt
gondolnánk, hogy nyilván tejesebb ízű, mint egy espresso Lidl kávé. És nem!
Azért a Lidl lett a befutó, mert aki tejesen szereti a kávét, annak elég tejes,
ugyanakkor a finom, kávés keserű íz is dominált emellett. Egyébként ez az egy
szempont (keserűbb), ami miatt a Lidl-t ítéltük meg finomabbnak, de ahogy
nálunk is megmutatkozott, valaki viszont az édesebb, tejesebb ízt szereti a
kávéban, szemben a kesernyés kávé ízzel.
A Penny és Spar jegeskávéinak színe.
Kattints a képre!
A fenti képen összehasonlítottuk, hogy valóban
látszik a szín alapján, hogy a latte Spar-os kávé világosabb az espresso Penny-s
és Lidl-is kávéhoz képest annak ellenére, hogy egyébként összetevők alapján
több tej van az esperssokban. A Penny se sokkal marad le az első kettő mögött csak
annyiban, hogy ott valami kicsit furcsa, más, talán karamellás ízt is éreztünk,
és nem volt jó annyira az utóíze. De amiről elmondható, hogy egyáltalán nem
ízlett, az a Tesco-s kávéital, ugyanis ahogy már a nevében is benne van, ez nem
jegeskávé, hanem egy ízesített ital. Iszonyatosan felvizezett karamella és tej
íz keveredett, ráadásul a fél literes kiszerelést ebből túlzásnak is tartottuk,
illetve a dobozos kivitelezés se túl vonzó úgy véljük.
Ár
szempontjából mindenképpen a Spar-t emelnénk ki, hiszen második helyezett lévén a legolcsóbb kávé, bár a fél literes
Tesco-s kávé is megérhetné a maga 200 Ft-ját, ha nem olyan lett volna az íze
amilyen…
A megkóstolt jegeskávék egy képen. Balról jobbra, Penny, Spar, Tesco és Lidl termékei.
Kattints a képre!
A Penny
és a Spar ugyanazt a design-t alkalmazta, ami rendkívül praktikus, hiszen a visszazárható kávés pohár kialakítás nagyon
előnyös, például a dobozos/szívószálas Tesco-val szemben. Viszont talán mégis a legpraktikusabb a Lidl kupakos megoldása,
hiszen egy ragacsos, folyadékról van szó, és a visszacsavarható kupakos
megoldás jobb, mint a zárható kávés pohár kivitelezés. Ezt már csak azért is
emeljük ki, mert egyik kóstolónk rendszeresen kiönti a kóstolt italokat,
illetve a maradék Penny-s jegeskávé is hazafele kilötykölődött a zárt tető
ellenére a kabátjára….
Kivételesen az összetevők közül is néhányat
behoztunk az összegző táblázatba, ugyanis egy jegeskávénál elengedhetetlen
tudnunk, hogy milyen arányban van benne
kávé/tej és persze a koffein. Mind a négy terméknek több mint 70%-a
sovány/teljes tej és a Tesco-s ital kivételével mindegyikbe több mint 16%
arabica kávé van. Ami még érdekes, hogy csupán a Lidl és a Penny kávéja tartalmaz
koffeint is. Ebből következően azt is kiemelték, hogy gyerekeknek és várandós
hölgyeknek nem ajánlott a fogyasztása, amit mi plusz ponttal is díjaztunk jelen
esetben.
Most a csomagolást és a környezetvédelmi
szempontot is külön vettük. A csomagolásnál az újrahasznosíthatóságot néztük
külön. A környezetvédelmi szempontnál pedig 4-ből 3 esetben megjelent a kis
békás pecsét, azaz a Rainforest Alliance Certified, ami azt jelenti, hogy a
kávé fenntartható gazdálkodásból származik. Ez a szervezet - ami célul tűzte kis a trópusi erdők megőrzését
- nem magát a terméket, terményt,
hanem a farmot, gazdaságot minősít. Az FSC Mix pedig a korábban már a
narancsleveknél említett felelős erdőgazdálkodást igazoló tanúsítványrendszer.
Közös jelzés a Penny, Spar és Lidl termékein.
Kattints a képre!
Ha ránézünk az összetevőkre, már világos
számunkra, hogy miért tűnt a Penny-s a legsűrűbbnek, hiszen a cukor és
stabilizátor anyagok mellet még sűrítőanyag is található benne. A Tesco-s ital
összetevői pedig magukért beszélnek az invertcukor sziruptól az E524 nevezetű
anyagig…
A termékek fontosabb összetevői.
Kattints a képre!
Legtöbb kalória érthetően a plusz 5% tejszínt és
zsíros tejet is tartalmazó Spar-os lattéban található.
A végeredménye
a kávés hétnek tehát: ismét első a Lidl
a csoki után kávéban is, szokásos
második helyezettünk a Spar, kicsit maradt csak le a Penny-s harmadik helyezett espersso macchiato jegeskávé, és utolsó a Tesco saját ízesített
gyártmánya.
Ha tetszett a bejegyzés, és kávétokon is túl vagytok már, akkor biztos, hogy megjött az energiátok ahhoz, hogy - ha eddig nem tettétek volna meg - előző bejegyzéseinket is elolvassátok.
Lájkoljátok és osszátok a Kósty posztjait
Facebookon!
Aliz, Fanni, Réka, Reni
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése