2017. november 18., szombat

Hetedik teszt: Jegeskávé

Sziasztok!

A hamarosan kezdődő vizsgaidőszakra koncentrálva úgy gondoltuk, hogy nem maradhat el egy kávés termékteszt. A héten a Lidl, Spar, Tesco és Penny Market jegeskávéit teszteltük két Marketingkutatás óra között. 
A Tesco, Lidl, Spar és Penny jegeskávéi.
Kattints a képre!

Szokásos szempontok mellett, most egy újdonság figyelhető meg, ugyanis az összetevők közül kiemeltünk 4-et, azaz a kávé/tej/zsír/koffeintartalom szempontokat.

A termékek értékelése az alábbi szempontok alapján:
Kattints a képre!

Íz szempontjából megoszlott a csapat véleménye. Az első két befutó a Lidl és a Spar kávéja. Ami furcsa, hogy egy Spar-os tejszínt is tartalmazó latte-ról azt gondolnánk, hogy nyilván tejesebb ízű, mint egy espresso Lidl kávé. És nem! Azért a Lidl lett a befutó, mert aki tejesen szereti a kávét, annak elég tejes, ugyanakkor a finom, kávés keserű íz is dominált emellett. Egyébként ez az egy szempont (keserűbb), ami miatt a Lidl-t ítéltük meg finomabbnak, de ahogy nálunk is megmutatkozott, valaki viszont az édesebb, tejesebb ízt szereti a kávéban, szemben a kesernyés kávé ízzel.

A Penny és Spar jegeskávéinak színe.
 
Kattints a képre!

A fenti képen összehasonlítottuk, hogy valóban látszik a szín alapján, hogy a latte Spar-os kávé világosabb az espresso Penny-s és Lidl-is kávéhoz képest annak ellenére, hogy egyébként összetevők alapján több tej van az esperssokban. A Penny se sokkal marad le az első kettő mögött csak annyiban, hogy ott valami kicsit furcsa, más, talán karamellás ízt is éreztünk, és nem volt jó annyira az utóíze. De amiről elmondható, hogy egyáltalán nem ízlett, az a Tesco-s kávéital, ugyanis ahogy már a nevében is benne van, ez nem jegeskávé, hanem egy ízesített ital. Iszonyatosan felvizezett karamella és tej íz keveredett, ráadásul a fél literes kiszerelést ebből túlzásnak is tartottuk, illetve a dobozos kivitelezés se túl vonzó úgy véljük.

Ár szempontjából mindenképpen a Spar-t emelnénk ki, hiszen második helyezett lévén a legolcsóbb kávé, bár a fél literes Tesco-s kávé is megérhetné a maga 200 Ft-ját, ha nem olyan lett volna az íze amilyen…

A megkóstolt jegeskávék egy képen. Balról jobbra, Penny, Spar, Tesco és Lidl termékei.
Kattints a képre!

A Penny és a Spar ugyanazt a design-t alkalmazta, ami rendkívül praktikus, hiszen a visszazárható kávés pohár kialakítás nagyon előnyös, például a dobozos/szívószálas Tesco-val szemben. Viszont talán mégis a legpraktikusabb a Lidl kupakos megoldása, hiszen egy ragacsos, folyadékról van szó, és a visszacsavarható kupakos megoldás jobb, mint a zárható kávés pohár kivitelezés. Ezt már csak azért is emeljük ki, mert egyik kóstolónk rendszeresen kiönti a kóstolt italokat, illetve a maradék Penny-s jegeskávé is hazafele kilötykölődött a zárt tető ellenére a kabátjára….

Kivételesen az összetevők közül is néhányat behoztunk az összegző táblázatba, ugyanis egy jegeskávénál elengedhetetlen tudnunk, hogy milyen arányban van benne kávé/tej és persze a koffein. Mind a négy terméknek több mint 70%-a sovány/teljes tej és a Tesco-s ital kivételével mindegyikbe több mint 16% arabica kávé van. Ami még érdekes, hogy csupán a Lidl és a Penny kávéja tartalmaz koffeint is. Ebből következően azt is kiemelték, hogy gyerekeknek és várandós hölgyeknek nem ajánlott a fogyasztása, amit mi plusz ponttal is díjaztunk jelen esetben.

Most a csomagolást és a környezetvédelmi szempontot is külön vettük. A csomagolásnál az újrahasznosíthatóságot néztük külön. A környezetvédelmi szempontnál pedig 4-ből 3 esetben megjelent a kis békás pecsét, azaz a Rainforest Alliance Certified, ami azt jelenti, hogy a kávé fenntartható gazdálkodásból származik. Ez a szervezet - ami célul tűzte kis a trópusi erdők megőrzését - nem magát a terméket, terményt, hanem a farmot, gazdaságot minősít. Az FSC Mix pedig a korábban már a narancsleveknél említett felelős erdőgazdálkodást igazoló tanúsítványrendszer.

Közös jelzés a Penny, Spar és Lidl termékein. 
Kattints a képre!

Ha ránézünk az összetevőkre, már világos számunkra, hogy miért tűnt a Penny-s a legsűrűbbnek, hiszen a cukor és stabilizátor anyagok mellet még sűrítőanyag is található benne. A Tesco-s ital összetevői pedig magukért beszélnek az invertcukor sziruptól az E524 nevezetű anyagig…

A termékek fontosabb összetevői.
Kattints a képre!

Legtöbb kalória érthetően a plusz 5% tejszínt és zsíros tejet is tartalmazó Spar-os lattéban található.

 
A végeredménye a kávés hétnek tehát: ismét első a Lidl a csoki után kávéban is, szokásos második helyezettünk a Spar, kicsit maradt csak le a Penny-s harmadik helyezett espersso macchiato jegeskávé, és utolsó a Tesco saját ízesített gyártmánya.

Ha tetszett a bejegyzés, és kávétokon is túl vagytok már, akkor biztos, hogy megjött az energiátok ahhoz, hogy - ha eddig nem tettétek volna meg - előző bejegyzéseinket is elolvassátok.

Lájkoljátok és osszátok a Kósty posztjait Facebookon!

Aliz, Fanni, Réka, Reni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése